Friday, 28 February 2014

Auratku...terjaga kah diri mu......

28 Feb 2014
Alhamdulillah..
jumaat yg indah lagi mulia...
bersyukur kita ke hadrat ilahi masih lagi di beri peluang hidup di muka bumi Allah...
Allah tidak meminta sbrg balasan dr kite walaupun Allah dh beri kite pelbagai2 nikmat...ape yg kite perlu buat ialah..bersyukur dan bersujud kepada Nya..

skrg ni org selalu memperdagangkan agama...nk jual brg/produk menggunakan agama...
tp pada sy...tak salah klu org jual shawl utk suruh wanita Muslimah menutup aurat...sy tak rase corak2 pada shawl bole menjadi hiasan terlampau kepada si pemakai...

ape yg penting niat kita...
sy menjual shawl ni sbb sy suke pakai shawl ni...
terima kasih kpd adik ipar sbb die berani move forward tuk buat business shawl...sy mmg ade niat nk business tp biasa la...bile pg bekerja ptg balik rumah urus kn anak2...mase tu tiada..
tp skrg ni sy rase klu sy tidak mule kan perniagaan skrg...bile lagi...
sy pun ade anak perempuan..yg mane diorg pun nnt akan menutup Aurat diorg...so bile kite trained die dr awl..dan die pun nmpk cara kite menjaga pakaian kite in Shaa Allah..diorg akan faham bile dh besar nnt....

Zaman moden masa kini...dugaan dlm mendidik anak2 sgt la hebat..tidak kira anak perempuan mahupun anak lelaki....dua2 sama hebat...

berbalik kepada isu memperdagangkan Agama...
adakah bile sy menggunakan tag line - Feeling Loves in Covering the Aurah- itu satu tagline yg memperdagang kan agama?
pada sy semua Muslimat diwajibkan menutup Aurat...1 inisiatif sy utk mengajak kwn2 Muslimat sy yg masih belum bertudung supaya mereka tertarik utk memakai tudung sbb corak dan gaya pemakaian tudung skrg sudah moden...cume...sy initiate kn lagi...cara pemakaian dan juga material shawl tersebut...
dimana ianya mesti la labuh menutup bahagian dada dan juga tidak jarang....

Semoga usaha sy ini mendapat sambutan baik dr Muslimat2 di luar sana....sy tidak hebat mane...sy suke cara pemakaian shawl sy skrg so sy nk sahabat2 sy pun suka dan seronok mcm sy...tidak salah sy berkongsi ape yg sy suke kepada org lain...
@balqishanicollection

Wednesday, 26 February 2014

Ku relakan Jiwa

Relakan Jiwa :  Kusangka hidupku
Selamanya kelam
Terbelenggu ikatan tanpa manisnya cinta

Memaksa diriku
Menapaki jalan
Arah yang tak pernah ku mahu dalam hatiku
huhuhuh feel habis ngn lagu ni...pastu jadi OST cerita Jika Itu Takdirku...perghhh mmg tersangat2 feel la...emmm adakah skrg ni aku tgh sedih..ade masalah..atau hanya mengikut perasaan...
kalau based on lagu ni...happy ending la kn kisah nye...xmudah la utk happy tp happy itu ade...terpulang kepada diri kite sama ada nk happy atau tak


Kini kau pun hadir
Memberi cahaya
Membangunkan ku dari suramnya mimpi ngeri

Menuntun hatiku ke palung asmara
Seakan ku hidup kembali dari matiku

Engkaulah cinta
Yang selama ini aku cari
Untungkan kepada sesape yg mmg jumpe soulmate yg mmg dicari2 selama ni...betul jodoh pertemuan ajal maut ditangan Allah..bile kite mengeluh kite menangisi kite xpuas hati seperti kite tidak percaya dan tak yakin dgn ketentuan Allah....padahal ape yg berlaku semua ade hikmah...klu tak skrg 20tahun akan dtg tul tak....
bile kite xbahagia kite selalu iri hati kepada pasangan yg bahagia...samada diorg mmg betul2 bahagia atau dpn kite je diorg bahagia padahal di belakang kite hanya Allah saja yang tahu...

Ku Relakan Jiwa
Tuk menjadi penghuni dalam sangkar hatimu
Kerna engkaulah nadi yang menghidupkan aku
Yang mampu melarutkan setiap sepi hatiku

Hati bukan untuk dimiliki
Tapi untuk dicinta dan mencintai
Kurelakan jiwaku padamu

Engkaulah cinta
Yang selama ini aku cari

Ku relakan jiwa
Tuk menjadi penghuni dalam sangkar hatimu
Kerna engkaulah nadi yang menhidupkan aku
Yang mampu melarutkan setiap sepi hatiku

Seandainya waktu
Tak pernah pertemukan aku dengan dirimu
Akan kubiarkan mati hatiku selamanya
Sehingga kau datang membangunkan aku
sape la x cemburu tgk org lain bahagia...tiap2 tahun pergi honeymoon tak kisah la luar negara ke dlm negara ke but still ade gak honeymoon...hahahahaha
mcm yg aku bg tau kt atas tu kan...klu kite nk tgk bahagia org je...kite akan nmpk yg kite ni mmg jauh2jauh xbahagia dr mereka..kite akan rase kite la yg mmg malang dlm segala segi...
tp bile kite lihat org yg jauh jauh jauh teruk dr kite baru kite realised...Allahuakbar...aku ni dh kire bertuah la dr org lain...org lain ade lagi merana dr aku...

back to basic..we are human being..still akan rase jugak...perasaan tu akan dtg jgk..sbb tu berdoa dan berdoa dan bykkn berdoa adalah kunci utama...solat jgn lupe agar kite sentiasa bersyukur dgn ape yg ade...serta berpijak dibumi yg nyata

Wednesday, 19 February 2014

Nyamuk oh Nyamuk

Jangan marah kn nyamuk kelambu di bakar...hahaha biasa la kan...
skrg ni musim panas kan..tu yg mlm2 sang belang putih hitam serta kwn2 se angkatan akan keluar berhibur...bekerja..heheehe

macam2 la dh buat spray la...beli yg waterbased la supaya kurang chemical,..hhehehe pakai yg electric nye version la...beli yg ape ntah name nye papn kertas yg tutup buka tu..nnt eih share gmbo...hahahaha

biasa la bile ade anak2 kecik ni kan..sanggup buat mcm2 cara tuk elak kan di gigit sang belang hitam putih..hehehe

hah ni ade satu petua, makcik share kt whatsapp ngn fb...
mane tau petua ni menjadi...sng je...
Limau nipis di bahagi dua...
Letak bunga cengkih
pastu letak dlm bilik..in Shaa Allah...sgt2 natural gitu..
slmt mencube mlm ni...




Monday, 17 February 2014

Feeling loves in covering the Aurah

it is really hard to make a move...to start something good or to be a good/better person...
we have to be strong (like Jihad)...
But once we make a move...we know how to change the gear and control the speed...we will reach to our journey safely...
the important is...always pray and tawakal to Allah...
The challenges part are our istiqamah&consistency...
Covering Aurah is wajib for Muslim women  in the world.
how we want to cover our Aurah...why we want to cover our Aurah...when we want to cover our Aurah..to whom we need to cover our Aurah...
we ourselves have to make sure and decide what method we want to use and what materials and fashion we want to wear to cover our Aurah....
choose..the good materials and loose clothes to make we feel comfort..
Balqis Hani Collection will try our best to make sure, our customers happy with our products.
the best quality chiffon materials and also wide size of shawl are the best design nowadays for Muslim women in the world.

Pada permulaannye..kite akan rasa janggal utk memakai tudung yg labuh...tp kalau kite pandai mengaya kan tudung labuh itu..in Shaa Allah ianya cantek dipandang mata...
corak yg tidak menjolok mate mahupun menarik perhatian kaum lelaki...kami, akan memastikan segala i'rab kaum Hawa terpelihara...

Mari la kita bersama-sama...melabuhkan tudung kite,,agar ianya mematuhi syariah Islam,...

-Feeling Loves in covering the Aurah-

Friday, 14 February 2014

Salahkah ku...Wanita

Ku mencari, ku mencari
ape kah salah ku...
kau buat ku tersenyum seorangan...

eeemmm

ntah la...luah salah..xluah terpendam plak..betul la kan....patut la org perempuan suke makan jeruk...sbb selalu memendam rase...hahahaha jeruk kan kena peram lame2 baru sedap...
hahahahah....

susah..susah nk explain...
berkerja salah...
kwin salah...xkwin pun salah...
Janda...lagi la salah...

bile anak dara tak kwin lagi...mula la..memilih la...focus kerja sgt...
xpandai berhias la...xpandai bergaya la...semuanya statement xpandai keluar....emmm

bile berkahwin...xde anak tu mmg sah2 la kan...dok menanya je...bile ada anak...dok pikir..klu kerja nnt sape nk jaga anak....anta anak ke umah mak...nnt org kate...dulu ko kecik mak dh jaga...xkn la anak ko pun mak ko nk jaga....
anak umah inlaw..pun same...
anta umah pengasuh pun...susah nk cari sekarang...nursery apetah lagi...
bibik....eemmm nk jaga aurat lagi...dpt yg mude yg suke bergaya...ko yg jadi bibik nnt...bibik tu jd maam..ko nak...ye la...die dok depan tgk tv..konon2 jaga bb...ko kt dapur masak...laki ko??hahahaha
laki dok dlm bilik rehat...heheehhe

bile menjanda plak...ade la kate2 xenak nye nnt...

biasala..kkdg kite ni kan sbgai perempuan, wanita, klu nk buat sesuatu tu pk2 la dulu...sebelum nk kawin...selepas kwin...ketika nk menjadi janda...
think...chewwaahh...tp tu la
bukan mudah yer...rumit sgt2...

sokongan moral dan dorongan lelaki/suami sebenarnye yg membuatkn seseorg itu bahagia...sesebuah keluarga itu harmoni...sakinah...

nnt cont lagi k..




Thursday, 13 February 2014

KAU sAHABAT kau Teman

Liyana Mohd Ariff....
sahabat sy di opis...dia la yg introduce kembali kepada sy tuk menulis blog...hahaha akaun dh ade tp eeemm cam post sy sebelum ni...dh 2tahun baru la update balik...
tq yana...luv u xoxoxoxoxo....

ARIANA ROSE

hehehehhe...famous kan cite ni skrg...perghhh mmg touching habis...
bagus ah..bak kate one of my fren...g kedai MPH ke POPULAR ke Cemerlang Bookstore ke..mane2 la kedai buku...pilih2 novel yg romantik ke yg cam comey cam cantek je....hahahhahaha beli pastu wat cerita kt TV...tak terpikir plak..hehehe
ape2 pun bagus ah itu salah satu cara tuk promosi kan hasil karya rakyat malaysia...n satu lagi untuk mengalakkan rakyat Malaysia ni membaca...dan menulis...mcm yg sy buat skrg....hahahahahaha

Ptg yg indah

On the way balik keje tadi...
biasala..jalan jem..sbb ade kebakaran area opis..perghhh dasyat...
eemm sambil dok dlm kete..dgr radio...ade la slot ni...ustazah share cerita..ade akk ni die nk wat terapi diri dgn ustazah...
die bg tau ustazah die ade penyakit cancer...dh tahap 4 kot..tp kritkal la...
ustazah tanye..."suami akk tau ke yg akk ade cancer ni" (ye la...biasa la kan klu seseorg yg sakit ni..memerlukan sokongan dan dorongan moral oleh org2 sekeliling...baru la semangat tu dtg kan)
Akk      : xtau ustazah
Ustazah : kenape kak?
Akk      : Akk ni xdihargai suami...tak bgtau pun xpe rasenye...

Aku sgt2 terharu...terkesima...speechless...tabah nye akk ni...Allah bg kekuatan kepada Akk ni seorg yg tabah dan sgt2 tabah la...susah betul nk cari words...aku sgt kagum ngn akk ni...kagum sekagum2nye...huhhuhuhu


Alhamdulillah...masih diberi kesempatan utk bernafas dibumi Allah ini...
Allahuakbar..lame dh tulis blog..dh 2tahun rasenye...anak pun dh 3..hehehe
walau apa2pun...masih perlu bersyukur...

sepanjang 2tahun ni..mcm2 la berlaku..byk sgt pengajaran, pengalaman, teladan, dan sebagainya la yg dihadapi..kalau tak amik sebagai panduan xtau la kan....